Kurtmann
Facebook!Daca iti plac articolele da like pe pagina noastra facebbok!

Anvelope destinate transportului de marfuri

Odata cu sosirea iernii multi dintre noi sunt familiarizati cu schimbarea pneurilor si cu noile reglementari in prvinta circulatiei pe drumurile publice privind acest lucru, insa trebuie sa cunoastem si sa luam in considerare cateva aspecte importante cu privire la alegerea corecta a unei anvelope care s-ar potrivii sezonului respectiv, suprafetei de rulare cat si a tipului de masina. Nu cu mult timp in urma deosebirea dintre anvelopele de iarna si cele pentru alte anotimpuri se facea destul de usor de la distanta, observandu-se  suprafata agresiva de rulare cat si marginile aspre ale anvelopei, in prezent insa, odata cu avansarea stiintei si a studiilor efectuate asupra materialelor si comportarea acestora in conditii extreme, forma anvelopelor a capatat un aspect mai elegant si mai placut ochiului, asa incat uneori cu greu iti dai seama de diferenta dintre doua anvelope pentru sezoane diferite, spre exemplu anotimp ploios si iarna.

Diferenta dintre anvelopele de iarna si cele de vara

Anvelopele de iarna sunt concepute pentru a ramane moi si flexibile in conditii de temperaturi foarte scazute, acest lucru ajutand la aderenta pe suprafata lucioasa a ghetei sau poleiului format.  Nu este indicat sa folosim anvelope de iarna pe timpul verii, acestea atingand un grad de uzura foarte mare pe carosabilul uscat.

Anvelopele de vara sunt realizate dintr-un cauciuc mai dur si mai greu in comparatie cu cele de iarna, acest lucru ajutand la rezistenta lor mare pe  timp de vara, atunci cand banda de rulare este foarte incinsa, cauciucul ajungand la temperaturi foarte mari.

Alegerea anvelopei

O deosebita atentie trebuie acordata atunci cand alegem anvelope care suporta o anumita sarcina a vehicului pentru care vrem sa le montam. Anvelopele trebuie sa fie in masura sa sustina masa totala autorizata a vehicului iar cand spunem masa totala autorizata intelegem prina aceasta greutatea vehicului plus cea a marfii, rezultand un total care nu trebuie sa depaseasca greutatea totala autorizata prin lege pentru autoutilitara respectiva.

Daca evaluarea unei anvelope in functie de sarcina este gresita, atunci exista riscuri mari de autodistrugere a acesteia si chiar de explozie punand in pericol atat viata soferului si a pasagerilor cat si a participantilor la trafic. La orice anvelopa este obligatoriu existenta unor coduri si marcaje  cum ar fi 225/70R15C 112/110R, unde 225 reprezinta latimea sectiunii anvelopei in milimetri, 70 se refera la raportul dintre inaltimea sectiunii si latimea sectiunii in procent de %  in acest caz fiind de 70% din 225 deci 157,5mm.

Litera R se refera la tipul de constructie al anvelopei spre exemplu R care vine de la radial adica constructie radiala, aceasta folosindu-se la majoritatea anvelopelor moderne, referindu-se la pliurile carcasei care in cazul R sunt dispuse perpendicular fata de directia de rotatie. Alte modele de pneuri cum ar fi cele folosite in industrie sau la vehiculele de teren cat si la camioane si autoutilitare  folosesc tipul pliurilor incrucisate pentru o mai mare rezistenta la sarcina, intepaturi sau socuri. Anvelopele cu indicele R ofera o mai mare performanta la viteza si pentru acest fapt au o cerinta mai mare pe piata in raport cu cele cu pliuri incrucisate de tip C spre exemplu.

Majoritatea firmelor de transport cum ar fi www.transportmarfa.com care au ca domeniu principal de activitate transport marfa prefera sa achizitioneze anvelope noi si cu indice de sarcina C fara a se expune la riscuri achizitionand produse second-hand sau cu un indice care sa nu le ofere siguranta la drum.