Kurtmann
Facebook!Daca iti plac articolele da like pe pagina noastra facebbok!

Casa de marcat electronic pentru afacerea dvs

Aveti un mic business si auziti peste tot ca sunteti obligati sa folositi o casa de marcat. Ei bine, nu va inselati. In conformitate cu art.1, alin.1 din OUG 28/1999, pentru activitatea de comert cu amanuntul, casele de marcat sunt obligatorii.

Cand decideti sa achizitionati o casa de marcat este bine sa tineti cont de cateva aspecte care va vor ajuta sa faceti alegerea optima:

  • aproximati volumul de vanzari dintr-o zi obisnuita;
  • va doriti o casa de marcat de dimensiuni reduse, mobila si usor de folosit?
  • doriti sa conectati casa de marcat la un sertar de bani si/sau la un cantar electronic?
  • aveti un punct de lucru fix ( de exemplu un magazin alimentar, o cofetarie sau un coafor)  sau doriti sa o folositi in regim volant ( in piete,  la targuri si expozitii) ?

Probabil va ganditi ca achizitionarea unei case de marcat implica costuri suplimentare substantiale, dar veti avea surpriza sa constatati ca nu e asa. O data cu cumpararea unui astfel de aparat electronic fiscal, beneficiati si de servicii suplimentare care va vor inlesni activitatea desfasurata.

Si, poate cel mai important pas, dar nu ultimul, asigurati-va ca aveti actele firmei si, in mod special pe cele care fac dovada punctului de lucru. Fara aceste acte nu puteti trece la fiscalizarea casei de marcat. Va voi descrie succint pasii pe care trebuie sa ii urmati. Dupa ce primul pas a fost facut, respectiv achizitionarea casei de marcat dorite, urmeaza:

  • pregatirea dosarului ce urmeaza a fi depus la D.G.F.P. pentru a primi seria fiscala. Dosarul, obligatoriu trebuie sa contina CUI, CIF, actul doveditor pentru punctul de lucru, certificat constatator,  actul constitutiv, actul de identitate al administratorului;
  • dupa 7 zile calendaristice veti intra in posesia numarului de ordine si urmeaza fiscalizarea. Pentru a defini mai clar aceasta parte, fiscalizarea presupune practic, instalarea casei de marcat, memorarea articolelor (respectiv produsele pe care le veti comercializa) si instruirea persoanei care va utiliza zi de zi casa de marcat;
  • acum ca ati trecut si de fiscalizare, ultimul pas presupune deplasarea la Administratia Financiara pentru vizarea dosarului de fiscalizare si anume, declaratia de instalare, registrul special, cartea de interventii, originalul si copia certificatului de atribuire a numarului de ordine, copie CUI si CIF.

Tineti cont de faptul ca, neutilizarea unei case de marcat atrage dupa sine amenzi usturatoare si in cel mai rau caz, suspendarea activitatii. De asemenea, retineti ca nu aveti voie sa umblati la sigiliul casei de marcat. Daca acesta este rupt sau indepartat in totalitate, in cel mai scurt timp se va anunta Garda Financiara.

Doar facand o simpla cautare pe internet, veti gasi case de marcat ieftine, preturi  pentru fiecare buzunar si modele variate, potrivite atat pentru un magazin mic la parterul unui bloc, cat si pentru un salon cosmetic pretentios.