Kurtmann
Facebook!Daca iti plac articolele da like pe pagina noastra facebbok!

Culorile la lampi semnalizare si faruri

Lampa semnalizare combinata spate
Lampa semnalizare combinata spate

Pentru o siguranta cat mai mare, in conducerea preventiva sunt reguli foarte clare in legatura cu faruri si lampi semnalizare cu care circula autoturismele si autocamioanele. Cateodata am observat ca unele autocamioane au lampi semnalizare combinate in partea de spate, care pe langa rolul general acopera si alte nevoi cum ar fi iluminarea placutei de inmatriculare.

Exista cateva reguli foarte clare pe care trebuie sa le stim, cateva coduri de culoare pentru identificarea semnalelor emise de vehicule si a nu deruta ceilalti participanti la trafic. Pentru  o utilizare corecta a luminilor la faruri si proiectoare ceata, vehiculele trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii tehnice.

  • farurile cu lumina de intalnire sau de drum au totdeauna culoarea alba
  • proiectoarele halogen ceata au culoarea alba sau galbena

Pentru lampa semnalizare se utilizeaza urmatoarele culori:

  • lampa de pozitie spate de culoare rosie
  • lampa de pozitie fata de culoare alba
  • lampa marsarier pentru mers spate de culoare alba
  • lampa stop de culoare rosie
  • lampa ceata de culoare rosie
  • lampa de iluminare a placutei de inamtriculare de culoare alba
  • lampa semnalizare directie de culoare galbena intermitenta
  • lumina de parcare spate de culoare rosie
  • lumina de parcare fata de culoare alba
  • lampa gabarit alb spre fata si rosie spare spate

Pe langa lampile de semnalizare sunt montate si diverse dispozitive avertizare de tip catadioptrii auto si placi reflectorizante pentru semnalizarea autovehicolului sau a autocamionului stationat pe timp de noapte prin reflectie.

Lampa semnalizare spate la autocamioane este combinata din mai multe lampi avand 5-7 compartimente. Cele obligatorii in general sunt, lampa de pozitie cu culoarea rosie, lampa marsarier cu lumina alba, lampa stop de culoarea rosie, lampa ceata pentru ceata de culoarea rosie si lampa de semnalizare directie de culoarea galbena. Unele din aceste lampi semnalizare mai contin si o casuta cu placa reflectorizanta rosie pentru avertizare si lampa de iluminare a placutei de inmatriculare. La unele vehicule lente pe langa casuta de lampa ceata sunt utilizate lampa de ceata individuala pentru o vedere si mai buna.

Lumina galbena intermitenta de la lampa de semnalizare directie poate fi combinata si cu lampi semnalizare laterale pentru a semnaliza intentia conducatorului de a schimba directia de mers. Astfel semnalizarea intentiei de a schimba directia de mers se face atat fata si spate cat si lateral.

La unele autocamioane sunt doua lampi de stop, una cu un singur nivel de intensitate si o alta lampa stop cu doua niveluri de intensitate, de zi si de noapte.

Orice conducator auto trebuie sa cunoasca foarte bine aceste coduri de culori care sunt standarde in general, exista doar diferente minime intre reglementarile fiecarei tari. Astfel un autocamion care este echipat corespunzator in Romania poate circula si in afara tarii fara probleme.