Kurtmann
Facebook!Daca iti plac articolele da like pe pagina noastra facebbok!

Cum sa economisim combustibil toamna

Economisiriea de combustibil este important in fiecare anotimp, de aceea trebuie sa cunoastem unele mici trucuri care ne ajuta in acest scop. In primul rand trebuie sa facem o verificare ampla la autoturism si in cazul in care observam probleme de functionare la motor sau la alte piese si accesorii auto, sa le reglam sau sa schimbam daca este cazul.

Toamna, desi am scapat de caldurile de vara cand era indispensabila utilizarea aerului conditionat pentru a raci temperatura, acum este frig afara si soferii din nou apeleaza la aerul conditionat pentru a creste temperatura in autoturism.

In primul rand trebuie sa tinem cont de faptul ca pentru a conduce in siguranta este important sa nu existe factori deranjante in timpul conducerii, cum poate fi si frigul, care sa ne distraga atentia de la conducere. Utilizarea de aer conditionat  pentru a creste temperatura in automobile, este o solutie eficienta de a pastra conditiile de conducere optime chiar si cand afara este frig si umiditate mare, dar functionarea lui are efect asupra consumului de combustibil si acest lucru se va resimti in bugetul familiei.

Desi din toamna naveta cu autoturismul personal devine mai scumpa, multe persoane nu isi permit sa nu o faca cu masina personala, mai ales daca locuiesc linga localitatea in care au locul de munca. Se stie ca utilizarea aerului conditionat adauga o sarcina suplimentara la motor, deci este normal ca utilizarea lui va duce la un consum mai mare de combustibil, de aceea este recomandat ca sa utilizati  aerul conditionat cu moderatie.

Odata ce masina se incalzeste puteti opri aerul conditionat. Daca ati setat la o treapta mai mare, masina se incalzeste mai repede, dupa care puteti opri pentru a nu consuma mai mult combustibil decat este necesar. Bineinteles ca in general aceasta metoda este eficienta la navete scurte, unde aerul cald nu are timp sa se raceasca si ne asigura confortul pana ajungem la destinatie. Cele mai multe persoane pun aerul conditionat si uita sa opreasca dupa ce masina deja s-a incalzit,  astfel lasa sa functioneze pana la destinatie, deci consuma mai mult combustibil decat este nevoie. Acest tip de conducere pe termen lung poate fi foarte costisitoare.

Daca combinati incalzirea autoturismului pentru o perioada scurta cu o imbracaminte calduroasa dar usoara sa nu va deranjeze in timpul condusului, puteti elimina efectele nedorite ale frigului si puteti reduce consumul de combustibil. Totodata nici din punct de vedere medical nu este recomandat utilizarea aerului conditionat in exces, iesirea dintr-o masina supraincalzita in frig si corpul nefiind obisnuit cu aceste variatii rapide de temperatura, poate fi supus la un soc termic care sa duca mai tarziu la o raceala sau gripa.

Alte problema pot cauza depunerile de roua, bruma si gheata, daca masina nu este parcata corespunzator. Se stie ca dupa diferentele de temperatura intre ziua si noaptea, dimineata ne putem trezi cu autoturismul acoperit cu roua si bruma, in special pe parbriz si pe oglinda retrovizoare laterala, ceea ce face vizibilitatea imposibila pentru soferi. Acestea nu pot fi eliminate foarte usor, trebuie utilizata functia de dezghetare a autoturismului care la fel suprasolicita motorul si implicit duce la consumul mai mare de combustibil.

Cea mai usoara modalitate de a elimina aceasta problema este sa ducem masina peste noapte in garaj sau macar intr-un loc acoperit. Astfel autoturismul nu va fi supus la diferente mari de temperatura si roua nu se depune.

Articolul v-a fost oferit de Strenger Er-Pol srl, importator de accesorii auto si autocamioane.