Kurtmann
Facebook!Daca iti plac articolele da like pe pagina noastra facebbok!

Despre oglinda retrovizoare

Despre oglinda retrovizoare prima data a fost mentionat de Dorothy Levitt in cartea The Woman and the Car din 1906, inca inainte ca acesta sa fie produsa si comercializata pe scara larga, totusi inventatorul Elmer Berger este considerat ca fiind autorul inventiei abia in 1914. [wikipedia.org]

Oglinda retrovizoare se monteaza pe autovehicule si autocamioane pentru a oferi vizibilitate lateral spate sau centru prin parbriz. Primele oglinzi retrovizoare aveau oglinda plana, de aceea unghiul de vedere  la oglinda retrovizoare a fost limitata, oferea doar o vizibilitate intre 15-17 grade, existand astfel un punct mort pe care nu il acopera, astfel soferul aceasta zona nu poate vedea.

Pentru a elimina aceasta problema s-a incercat crearea de oglinzi retrovizoare usor curbate, astfel asigurand un camp vizual mai mare, de pana la 45 de grade. Idea a venit de la Andrew Hicks, care cu aceasta inventie a revolutionat industria automobilelor.

Datorita curburii usoare a oglinzii retrovizoare, unghiul mort de vedere se reduce substantial, oferind conducatorilor de autoturism o vizibilitate foarte buna pentru a vedea obiectele din spate.

Astazi pot fi cumparate diverse tipuri de oglinzi retrovizoare, de la cele mai simple pana la oglinzi retrovizoare combinate sau cu sistem de dezaburire.  Oglinda retrovizoare are suport de prindere laterala, iesind din spatiul autoturismului sau autocamionului in afara, si astfel ofera o supreveghere laterala a carosabilului in timpul mersului.

La orice autoturism in general oglinda retrovizoare cel mai mult este utilizat cel din cabina cu vedere spate prin parbriz, la camioane si autocamioane cele mai utile sunt oglinzile retrovizoare laterale.

Pentru siguranta este recomandat utilizarea oglinzii retrovizoare la toate manevrele executate cu vehicolul, incepand de la o simpla devansare sau schimbare de directie, trebuie totdeauna sa ne asiguram ca ceilalti participanti de trafic care circula in spate au observat senmalizarea manevrei si nu au intrat si ei intr-o manevra care ar ridica riscurile de accidentare.