Kurtmann
Facebook!Daca iti plac articolele da like pe pagina noastra facebbok!

Eficienta in Web Design si SEO

Chiar daca ai muncit din greu sau ai platit o suma considerabila pentru web design-ul unui site, te poti afla in situatia in care vizitatorii website-ului tau nu petrec foarte mult timp pe acesta. Numita si rata de respingere (bounce rate), aceasta problema este foarte des intalnita in randul website-urilor afacerilor mici. Ea reprezinta procentul de vizitatori care parasesc rapid website-ul in cauza fara sa interactioneze cu acesta.

Pentru a descoperi daca te confrunti cu aceasta problema, conecteaza-te la contul tau de Google Analytics. Daca observi o rata de respingere de peste 50% sau o medie de timp pe site de sub 1 minut, va trebui sa iei in considerare apelarea unei firme de web design care sa optimizeze continutul website-ului, sa-ti promoveze afacerea sa-ti creeze o sectiune de blog si sa-ti faca o optimizare seo (pentru motoarele de cautare).

Puteti de asemenea experimenta cu fisiere multimedia pentru a capta atentia vizitatorilor. In domeniul dvs, s-ar putea ca vizitatorii site-ului sa fie mai interesati sa vizualizeze sau sa asculte informatia decat sa o citeasca.

Continutul text al website-ului trebuie facut mai usor de citit. Daca ati intalnit vreodata o pagina web care consta in nimic mai mult decat o bucata lunga, neintrerupta de text dens, probabil realizati cat de importanta este lizibilitatea in atragerea si pastrarea vizitatorilor pe o pagina web.

Optimizeaza continutul

Pentru a creste lizibilitatea continului, puteti imparti paragrafele de text in asa fel incat niciul dintre ele sa nu depaseasca intre 2 si 5 propozitii. Puteti de asemenea utiliza titluri si subtitluri pentru a imparti continutul, iar cand este posibil puteti adauga liste numerotate si cuvinte ingrosate sau inclinate.

Aceste sugestii pot parea banale, insa ele creaza mai multe elemente pe pagina si pot reduce in mod semnificativ rata de respingere a website-ului.

Adauga linkuri interne

Un alt factor important in web design si seo care contribuie la micsorarea ratei de respingere este prezentarea cititorior a mai multor optiuni de continut de care ei pot fi interesati. Pentru asta, poti adauga linkuri interne catre articole similare sau, in cazul unui magazin online, produse similare. Aceste metode te ajuta si din punct de vedere seo, aducand valoare.

Indeamna vizitatorul la actiune

Daca vrei ca vizitatorii sa ramana pe site-ul tau, cere-le sa faca ceva pentru tine. De exemplu, ai putea sa le sugerezi sa comenteze la articolele tale sau sa ii intrebi ce parere au despre anumite subiecte. Ii poti de asemena, directiona catre alte pagini sau continut media de pe website-ul tau.

O alta variabila foarte importanta atat in web design cat si in seo este reprezentata de viteza de incarcare a site-ului. Daca website-ul pe care il ai se va incarca mai repede, vizitatorii tai vor petrece mai mult timp pe site iar motoarele de cautare (in special google) vor considera website-ul tau mai bine facut, aducandu-ti un plus din punct de vedere seo.

Viteza unui website poate fi imbunatatita atat printr-un web design simplist, fara prea multe imagini de dimensiuni mari, cat si printr-o optimizare a tuturor componentelor website-ului folosind unelte ca  Google PageSpeed, YSlow, GTMetrix, Pingdom, Web Page Analyzer, Load Impact, OctaGate SiteTimer, WebPageTest sau altele.

Aceste solutii vor ajuta la imbunatatirea perfomantei site-ului tau, insa va trebui in continuare sa faci o investigatie amanuntita a datelor website-ului pentru a determina unde se pierd cei mai multi vizitatori si cum poti preveni asta. Pentru servicii profesionale, cel mai probabil va trebui sa apelezi la o firma de web design pregatita sa iti ofere cele mai bune servicii seo, optimizare si analiza a website-ului.

Creative Web Design te poate ajuta cu toate aceste probleme si iti poate oferi un web design optimizat si bine gandit atat pentru vizitatori cat si pentru motoarele de cautare.