Kurtmann
Facebook!Daca iti plac articolele da like pe pagina noastra facebbok!

Intrebari si dileme in web design

Atunci cand ne dorim foarte mult o afacere online si ne-am construit si planul dupa care aceasta sa functioneze si sa fie sustinuta, cautam cel mai bun furnizor, iar in web-design exista foarte multe firme sau specialisti web-based care isi ofera serviciile si cunostintele in slujba clientilor. Unii stiu sa anticipeze, sa surprinda placut clientul, altii au nevoie de indrumari si detalii, cu scopul atingerii standardului dorit de client.

Exista, si conditii impuse de firme si de cei gasiti prin intermediul internetului, freelanceri care fac o munca buna si eficienta, cu rezultate satisfacatoare pentru un business online. Exista multe neintelegeri intre provider si client insa se gasesc si solutiile, iata-le:

– Ce facem daca site-ul nu ajunge in top 10 rezultate in motorul de cautare dupa un anumit cuvant cheie ?

Clientii care nu cunosc domeniul optimizarii web si al urcarii in serp nu stiu ce presupune tacticile si cat timp este nevoie pentru google ca sa recunoasca site-ul ca fiind util cititorului si mediului online, iar apoi sa il si plaseze intr-una dintre primele rezultate. Pentru o munca perseverenta, cu rezultate mai rapide de urcare in serp este crearea unei campanii tipice google adwords-pay per click, pentru ca asa traficul va fi mult mai intens si va ridica PR-ul si pozitia. Avem nevoie de un specialist seo care sa cunoasca atat de bine domeniul incat va rezolva problema promovarii in cateva saptamani.

– Web designerul trebuie sa cunoasca si sa realizeze optimizarea seo in motor ?

Nu este o regula. Sigur ca este ideal ca cel care creaza site-ul sa il si optimizeze in acelasi timp pentru motor, ca si iamgine si design adaptabil la orice device la moda: tableta, smartphone, ipad, laptop pana la pc. Trebuie sa fie clar faptul ca dupa o saptamana de prezenta online, un site nu vaa urca pe primele pozitii. Google are nevoie sa se asigure ca site-ul poate si rezultat al unei cautari dupa un cuvant cheie popular dar care nu are foarte multe site-uri in care sa fie prezent, sa fie in titlu etc. Mai mult decat atat, poate sa indeplineasca elemente onsite de optimizare, insa nu este suficient. O campanie seo reala se face si se imbunatateste continuu, este o munca constanta de adaptare la noile cerinte si la nevoile clientilor mereu in schimbare.

– Cum imi aleg un designer care sa faca ceea ce ii cer ?

Este foarte important sa gasesti un specialist, fie vorba de o firma sau de un independent. Dar inainte de toate este bine pentru business sa cautam niste testimoniale online, niste referinte sau chiar sa luam legatura cu alti clienti care au colaborat sau o fac in prezent pentru a va forma o imagine despre nivelul de calitate pe care il ofera. Inainte de a contracta cu unul, trebuie sa purtati o dicustie, sa il informati in leagura cu ce ati dori si cum ati dori sa arate site-ul, sa luati la cunostinta conditiile pe care le are si sa analizati beneficiul primit daca alegeti unul anume.

– Ce facem cand designer ul nu a indeplinit cerintele legate de design?

Este o problema frecvent intalnita de catre webmasteri. Este o frustrare care apare la aproape toti cei care isi lanseaza online un business si nu stiu, inca ce presupune un site si toate serviciile necesare lui. Cheia spre un site asa cum isi doreste clientul sta, de fapt, in mainile sale, cum se spune. Trebuie sa ofere exemple de site-uri asemanatoare, de elemente, sa descrie cu exactitate ce fel de optiuni sau scripturi isi doreste sa prezinte site-ul, ii poate arata designerului ce site-uri nu ii plac si ce nu isi doreste sa apara pe web. Cu cat informatiile sunt mai multe, mai clare si mai concrete cu exemple cat mai multe, design-erul isi va face o idee tot mai concreta despre ce isi doreste clientul si va fi exact pe gustul sau. Sigur ca exista niste standarde pentru un site web, pentru a fi functional, insa clientul poate sa fie si mai concret pastrand o comunicare activa, in permanenta, cu designerul.

Mai sunt multe intrebari si dileme, insa asa cum comunicarea si interesul pentru propriul business este necesar clientului pentru a fi satisfacut de rezultate, in urma unor investitii, el trebuie sa contribuie la valoare si calitate. Multe firme cer, obligatoriu, clientului un plan despre site, despre layout si alte elemente pentru a evita cat de mult posibil conflicte si neintelegeri cu privire la pret si rezultate.

Tags:, ,