Kurtmann
Facebook!Daca iti plac articolele da like pe pagina noastra facebbok!

Optimizare pentru motoarele de cautare

Optimizarea SEO ( sub acronimul – “Search Engine Optimization” ) este un proces de influentare a motoarelor de cautare si de manipulare al acestora. Functia principala a acestei tehnici este  de  a perfectiona o pagina sau un website pentru a fi vizibil /a in cadrul ordonarii in lista de rezultate efectuata de motorul de cautare.

SEO reprezinta un sector  al marketing-ului online reprezentat de categoria principala SEM, practica ce a fost aplicata inca din anul 1990 atunci cand si-au facut aparitia primele site-uri pe internet. Aceasta tehnica reprezinta imbinarea detaliilor precum viteza de incarcare a paginii, densitatea de keyword folosita in continut, titlul si url-ul cat mai friendly, design-ul cat mai practic pentru useri si legaturile intre informatii.

Propulsarea in lista de rezultate data de Google sau alte motoare de cautare in pozitiile fruntase reprezinta obiectivul fiecarui webmaster si client al marketing-ului online, cu timpul aceasta practica a devenit un job in adevaratul sens al cuvantului dezvoltata tot mai des.

In momentul actual, cei ce activeaza in domeniul prezentat anterior au drept factori principali : analiza concurentei dar si detaliile tehnice demne de o optimizare perfecta.

Textul utilizat intre tag-ul <title>, numele folosit drept domeniu, densitatea unui cuvant cheie intr-o pagina, atribute precum “ALT” in dreptul imaginilor sau hyperlink-urile  reprezinta cateva dintre detaliile de care orice consultat SEO trebuie sa le stapaneasca cu maxima siguranta.

Termenul de seo are drept semnificat imbunatatirea unui site sau a unei pagini web pentru motoarele de cautare. Totusi, cum putem imbunatati un site incat acesta sa fie “indragit” mai mult in fata altora ? Deoarece aceste procese de optimizare necesita schimbari frecvente ale codului de programare, editarea functiilor si a scripturilor, este nevoie ca initial site-ul dumneavoastra sa fie realizat pe baza unui design cat mai friendly, in acest caz fac referire la formatul URL-ului, la robots.txt ce reprezinta cheia catre optimizarea unei pagini sau chiar la tag-ul nofollow folosit in cazuri extreme.

Desi acest domeniu este in continua dezvoltare inca din anul 1990, nu se poate spune cu precizie care sunt detaliile tehnice  ce trebuie puse in aplicare. Se spune ca orice algoritm utilizat pentru afisarea rezultatelor este compus de un numar minim de 300 functii, drept pentru care SEO reprezinta inca un mister pentru cei mai multi dintre noi.