Kurtmann
Facebook!Daca iti plac articolele da like pe pagina noastra facebbok!

Presiunea din cauciucurile auto trebuie verificata lunar

Presiunea din anvelopa masinii tale este unul dintre cele mai usoare lucruri de verificat la o masina si in ciuda faptului ca se poate masura extrem de usor este un factor foarte important in ceea ce priveste starea tehnica generala a unei masini. Ma refer la starea tehnica generala a unui autoturism din simplul motiv ca rularea cu niste anvelope cu presiune incorecta duce, in timp, la aparitia a foarte multe defectiuni. Pot sa apara defectiuni la sistemul de directie, bucsile de la bara stabilizatoare, pivotii si semibieletele, sistemul de franare, respectiv ovalizarea discurilor de frana si tot ce tine de articulatia masinii. Oricare dintre autoturismele existente la ora actuala pe piata auto are niste valori proprii pentru presiunea cu care trebuie umflate pneurile. Aceste valori se gasesc de cele mai multe ori fie pe partea interioara a usii dreapta fata fie pe stalpul masinii. Un alt loc unde producatorii de masini au inceput sa plaseze valorile cu presiunea necesara in cauciucuri este pe interiorul capacului rezervorului.

Aparatul cu care se efectueaza masurarea presiunii se numeste manometru, iar presiunea se masoara in Bari sau PSI. Astfel de manometre se gasesc in majoritatea benzinariilor. Astfel 1 bar este echivalentul a 14.5 PSI. Invers, 1 PSI este echivalentul a 0.06895 Bar. Bar-ul reprezinta presiunea atmosferica la nivelul marii.  Presiunea din roti se modifica in functie de foarte multi factori. Caldura, viteza cu care merge o masina, starea drumului pe care se ruleaza sunt doar cateva dintre acele variabile care influenteaza presiunea. Deasemenea cauciucurile auto sunt permeabile si din acest motiv pe parcursul a 30 de zile sunt pierderi de aproximativ 0.14 bar. Este asadar obligatorie verificarea presiunii anvelopei in fiecare luna.

Folosirea unor cauciucuri cu presiune mai mica decat este necesar va duce la o uzura excesiva a partilor exterioare, o frecare mai mare cu asfaltul ceea ce duce la un motor mai turat care va consuma mai mult combustibil si un lucru important si grav totodata este faptul ca distanta de franare pe un carosabil ud creste destul de mult. Anvelopele umflate prea tare insa se vor uza excesiv pe mijloc, contactul cu solul se realizeaza doar pe partea central si aderenta in curbe este scazuta.

Este cunoscut faptul ca in cazul unor anvelope de vara presiunea necesara este una mai mica pe cand in cazul celor  de iarna presiunea trebuie sa fie mai mare in conditiile in care se temperaturile exterioare sunt sub 7 grade Celsius. Aceste recomandari sunt valabile pentru oricare anvelope all seasons cu mentiunea ca trebuie tinut cont de sezon.

Inainte de efectuarea unui drum lung ,si cel putin o data pe luna,se impune masurarea presiunii din roti.De regula presiunea necesara in cauciucuri este marcata pe tocul portierei sau in cartea tehnica a autovehicolului.Presiunea se masoara in bari sau psi si in functie de temperature anvelopelor este variabila.

Specialistii de la www.anunturianvelope.ro precizeaza faptul ca verificarea presiunii trebuie sa se faca la rece. Daca insa verificarea este facuta la cald, adica atunci cand ati rulat cu masina mai mult de 2-3 km, ar trebui sa adaugati 0.3bar fata de presiunea recomandata fiindca presiunea creste in mers.