Kurtmann
Facebook!Daca iti plac articolele da like pe pagina noastra facebbok!

Promovare siteuri pe cuvinte cheie

In lumea afacerilor exista credinta ca daca nu esti pe internet nu existi. Depinde insa de afacerea pe care o ai, pentru ca exista multe tipuri de afaceri care nu au nevoie de o promovare pe internet, de exemplu sunt magazinele mici care servesc un cartier cu produse alimentare.

Sunt insa alte firme pentru care o reclama buna pe internet este indispensabila. In aceasta categorie intra de la un simpu liber profesionist care isi vinde serviciile pana la orice magazin sau firma care are relatie de afaceri nationala sau internationala. Foarte usor poti gasi noi parteneri pentru afacerea ta printr-o simpla cautare pe google, sau orice alt motor de cautare, sau poti oferi posibilitatea altor persoane sa te gaseasca, daca iti fai un site.

Totusi nu ajunge sa ai un site, acel site trebuie promovat ca sa aiba vizitatori. Am intalnit clienti care au spus ca nu este bun siteul pentru ca nu are vizitatori. Este o mare eroare sa crezi asa ceva, siteul este doar o platforma unde poti pune informatii despre firma ta, dar acest lucru nu garanteaza ca vei avea si vizitatori.

O alta idee gresita este sa crezi ca daca siteul este in prima pagina in motoare de cautare pe numele firmei, atunci este deja optimizat si promovat suficient. In acest caz singurii vizitatori a siteului vor fi doar cei care cunosc deja numele firmei, au auzit deja de ea, deci promovarea reala pentru a gasi noi clienti va trebui sa faceti altfel, intr-un alt mod probabil mai costisitor.

Promovarea corecta a siteurilor este cea care vizeaza produsul sau serviciul oferit de firma in cauza, alegem cuvante cheie utile care ne avantajeaza in motoarele de cautare si promovarea o facem pe cuvantul cheie respectiv. De exemplu daca cineva se ocupa de accesorii auto, siteul firmei neaparat trebuie sa fie clasat in motoarele de cautare pe cuvantul cheie accesorii auto.

Promovarea siteurilor pe cuvinte cheie nu este o metoda noua si nici grea, totusi trebuie facute cativa pasi importanti ca sa fie si eficienta. Cu asta se ocupa SEO  (Search Engine Optimization) sau optimizare pentru motoarele de cautare.

Aceasta optimizare are doua parti, prima este optimizarea paginii pe un cuvant cheie, iar a doua parte se numeste SEO extern sau intarirea paginilor in motoare de cautare aducand linkuri importante catre pagina aleasa.

Exista foarte multe descrieri pe internet cum se poate optimiza o pagina corect pentru internet, de aceea nu voi sta foarte mult pe aceasta idee, o sa spun cateva mici trucuri pentru seo extern, adica intarirea siteurilor si a paginilor de internet pentru o pozitionare buna in motoarele de cautare.

Idea este simpla, trebuie sa aduceti cat mai multe linkuri catre siteul sau pagina respectiva folosind ca ancora cuvantul cheie ales. Cu cat aveti mai multe linkuri cu ancora pe un cuvant cheie spre pagina aleasa, cu atat va avea o pozitie mai buna in motoarele de cautare. Ca sa folosesc o analogie, cu cat se vorbeste mai mult despre un site, cu atat va fi mai cautat, iar pentru motoarele de cautare a vorbi inseamna linkuri care recomanda informatia respectiva.

Metodele cu care puteti aduce aceste linkuri pot fi multiple, o sa le enumar cateva cu explicatiile aferente.

Linkuri din directoare web

Directoarele web ofera linkuri directe catre pagina principala a siteului ales, cu sa fara link reciproc. Eu recomand utilizarea directoarelor fara link reciproc ori cele care accepta un link reciproc de pe o pagina interioara, dar fara sa utilizati pagini tip link farm. Este bine ca pentru titlu sa utilizati cuvantul cheie scris intr-o expresie care va ajuta pentru pozitionarea in motoarele de cautare. In general acesta este primul pas in promovarea siteurilor pe internet.

Linkuri din director de articole

Este o promovare mai directionata utilizate pentru paginile interioare a unui site sau un serviciu. Avantajul este ca putem alege orice cuvant cheie pe care sa punem un link catre pagina aleasa de noi, ajutand astfel pozitonarea lui in motoare de cautare. Cu aceasta metoda puteti primi cele mai bune linkuri catre siteul dvs, datorita faptului ca articolele fiind originale se indexeaza mai bine si linkurile au o valoare mai mare.

Comentarii pe bloguri

O alta metoda sunt comentariile pe bloguri. Din pacate s-au abuzat mult deaceste metode si de aceea este o metoda mai nesigura, in plus majoritatea siteurilor pun atribut noffolow la linkuri, astfel scazand valoarea la aproape zero. Linkurile noffolow pot aduce doar vizite prin recomandare pentru ca nu ajuta in pozitionarea pe internet.

Linkuri interioare de pe siteul personal

Valoarea linkurilor sunt mai mici decat cele de pe alte siteuri, dar si asa sunt valoroase. Multe persoane folosesc cu succes acest tip de promovare, in general este utilizata la bloguri sau siteuri cu articole multe.

Mai sunt si alte tipuri de promovare, am pus aici doar pe cele mai utilizate si importante.