Kurtmann
Facebook!Daca iti plac articolele da like pe pagina noastra facebbok!

Publicitatea un factor important

Publicitatea este o forma platita de prezentare si promovare a serviciilor, bunurilor sau ideilor prin mijloace de informare in masa sau altele prin mijloace de promovare axata doar pe un anumit sector ce se adreseaza exact persoanelor interesate de acel bun sau serviciu.

Pe plan local si aici facem referinta la un oras publicitatea este destul de simpla daca stim care ne este publicul tinta. O metoda relativ ieftina si buna este publicarea anuntului dumneavoastra intr-o revista de publicitate.  Inainte de a publica in acea revista trebuie sa va interesati de anumite detalii si anume: tirajul lunar, care sunt punctele de distributie ale revistei iar acesta reprezinta cel mai important factor deoarece stiti exact daca se merita sau nu sa cheltuiti un buget pentru acea reclama, daca in locul de distributie se afla publicul tinta.  Totodata puteti pune reclama in ziarul local dar aici intervine problema, daca acel ziar se cumpara si de ce tip de persoane este cumparat acel ziar, astfel va dati seama daca merita sau nu sa publicati in acel ziar.

Diferenta intre ziar si revista locala (gen: revista publicitate valcea) este acea ca revistele locale sunt distribuite gratuit (si aici ma refer la acele reviste care le gasiti prin restaurante, unitati publice si particulare, ghisee informative, evenimente,  etc.) iar ziarele trebuie cumparate  pentru a putea citi informatia.

Daca sunteti o companie/firma/institutie  si aveti un buget mai generos puteti recurge la publicitatea pe un post de televiziune local.  Acest tip de publicitate are un cost mai ridicat dar si un grad mai mare de vizibilitate. Pentru a face o astfel de reclama trebui sa luati in calcul urmatoarele aspecte care sunt foarte importante ce fac referire si la publicul tinta dar si la costul de productie al reclamei.

De luat in calcul publicul tinuta:

– care este rating-ul postului respectiv;

– in ce varsta se incadreaza publicul ce urmareste acel post;

– la ce ora este maxima audienta pe post;

De luat in calcul bugetul:

– costul echipei de productie in care intra: crearea conceptului, scenariu, marketing-ul, actorii (daca este cazul);

– planul tarifar al postului pentru difuzarea reclamei;

– frecventa cu care reclama apare pe post influneteaza de asemenea bugetul;

– concurenta (pe o piata saturata de publicitate concurenta este un factor in calcularea bugetului);

Asadar publicitatea este folositoare doar atunci cand va adresati doar publicului ce este interesat de serviciul/produsul oferit.