Kurtmann
Facebook!Daca iti plac articolele da like pe pagina noastra facebbok!

Reducerea consumului de combustibil

Datorita preturilor la combustibil tot mai multi conducatori auto incearca diferite tehnici pentru reducerea consumului de combustibil. Nu doresc sa vorbesc despre nu stiu ce aparat special care reduce consulmul, ci despre modul de conducere a autorurismului personal, ceea ce are impac direct asupra consumului de carburant.

Este bine de stiu ca prin schimbarea tehnici de conducere putem economisi carburantul pana la 15%, totodata ne ajuta sa ajungem mai repede la destinatie. Cel mai important lucru este sa constientizam ca daca in timpul conducerii suntem atenti si ne pregatim pentru fiecare manevra, nu doar reactionam la evenimentele din trafic, vom invata un mod de conducere preventiva care nu ne da doar siguranta dar este si economic.

Sa incepem prim observarea tehnici noastre de conducere pe care o stapanim, cat si a altor conducatori auto si sa punem intrebarea daca manevra executata era sau nu necesara si cum ar fi trebuit sa facem sa fie corect. Cu timpul ne vom dezvolta o obisnuinta in conducere care ne va scapa de multe probleme cat si de un consum mare de combustibil.

Pornirea si oprirea, se poate de mai putine ori?

Se stie ca masinile la pornire si accelerarea consuma cea mai mare cantitate de combustibil, aproximativ de 600% mai mult decat consumul unui autoturism in miscare cu 5-10 km/h.

Este foarte important sa fim atenti la drumul din fata noastra nu doar pe spatele autoturismului din fata noastra, ci sa vedem in fata circulatia si la 250 m in fata. In asa fel putem evita diversele blocaje in circulatie schimband banda pe care suntem.

Daca stim ca pe drumul pe care circulam este o statie de troleu sau autobuz, stim ca in mod normal va urma o oprire, de aceea este important ca din timp, daca se poate sa avitam orpirea prin schimbarea bandei de circulatie.

Evitati pornirile fara rost. Multe persoane cand ajung la semafor inca inainte de schimbarea luminii in verde deja incep incet sa avanseze chiar de mai multe ori. In astfel de cazuri consuma cu 200%-400% mai mult combustibil decat la o pornire normala la timp. Daca cineva din fata dvs merge in fata 2-3 m, nu are rost sa-l urmati doar cand se schimba culoarea la semafor, astfel economisind combustibilul prin porniri nenecesare.

Accelereaza mai incet. Modul de accelerare influenteaza mult consumul de combustibil. Am vazut autovehicule care la semafor accelereaza in tromba si schimba viteza in trepte superioare fara sa treaca neaparat prin fiecare treptat. Acest mod de conducere este distructiv pentru autoturism si duce la un consum exagerat.

Circula cu viteza mai mica dar constanta. Circulatia cu o viteza mai mica dar constanta fara accelerari si frana, reduce mult consumul de combustibil si are grija si de masina. Frana trebuie utilizata doar in cazul in care exista un bostacol in fata noastra imediata, reducerea vitezei unui autoturism nu trebuie facuta prin franare, prin ridicarea piciorului de pe acceleratie vehicolul se opreste incet fara sa utilizam frana. Pentru a cobora viteza de deplasare  pe o portiune de drum mai lung se utilizeaza frana de motor, acest lucru este recomandat si in cazul coborarii pe un deal.

Este foarte important ca pe o portiune de drum scurt nu are rost sa acceleram daca oricum va trebui sa reducem viteza, accelerarea consuma destul de mult combustibil iar franarea exagerata duce la uzura placutelor de frana.

Pentru faruri, accesorii auto si autocamioane vizitati siteul strenger.ro