Kurtmann
Facebook!Daca iti plac articolele da like pe pagina noastra facebbok!

Registrul Special pentru case de marcat

Gestionati o afacere in care domeniul de activitate este comertul cu amanuntul? Inainte de toate, trebuie sa achizitionati obligatoriu o casa de marcat. Desi, intial veti crede ca nu este nevoie, conform prevederilor art. 1, alin. 1 din OUG 28/1999, sunteti obligati sa detineti un astfel de aparat.

O casa de marcat trebuie sa pastreze toate datele privind vanzarile efectuate, trebuie sa imprime bonuri fiscale, rapoarte X si Z, rapoarte fiscale periodice ( cu siguranta, persoanele cu cunostinte in contabilitate, vor stii despre ce este vorba). Memoria fiscala a casei de marcat trebuie sa stocheze absolut toate informatiile fara ca acestea sa poata fi sterse sau modificate ulterior.

Asigurati-va atunci cand cumparati case de marcat, ca veti primi manualul de utilizare, Registrul Special si Cartea de Interventii a aparatului. V-ati intrebat vreodata la ce va sunt utile aceste carti pe care le primiti? In continuare va voi descrie la ce va foloseste un Registrul Special.

Registrul Special se completeaza in oricare din urmatoarele situatii:

  • intreruperea curentului electric;
  • defectarea casei de marcat;
  • in cazul unui furt sau a distrugerii in totalitate a casei de marcat.

Tineti cont de faptul ca, Registrul Special se completeaza fara stersaturi sau randuri neutilizate, de aceea este bine sa va documentati foarte bine inainte de a incepe completarea acestuia, in oricare dintre situatiile descrise mai sus. Indicat este sa sunati distribuitorul autorizat de unde ati cumparat casa de marcat, iar acesta va poate indruma.

De asemenea, nu omiteti faptul ca in situatia defectarii casei de marcat, sunteti obligati ca in momentul constatarii respectivelor defectiuni tehnice, sa anuntati distribuitorul care a livrat aparatul, sau dupa caz, unitatea de service acreditata.

In cazul unui furt sau a distrugerii in totalitate a casei de marcat, sunteti obligat sa anuntati organele de politie si sa cumparati  o noua casa de marcat, in termen de maximum 15 zile de la data producerii nefericitului eveniment.

In cazul in care registrul special a fost completat in totalitate, trebuie sa achizitionati unul nou de la unitatea de service acreditata si sa mergeti la Administratia Financiara unde este inscris sediul social pentru inregistratarea acestuia. In momentul inregistratarii , trebuie sa faceti dovada completarii in totalitate a registrului vechi, prezentandu-l in original!

Retineti ca, intotdeauna Registrul Special se arhiveaza si se pastreaza pe o perioada de 10 ani, fara exceptii!