Kurtmann
Facebook!Daca iti plac articolele da like pe pagina noastra facebbok!

Rolul indeplinit de calciu in organism si sursele prin care se poate asimila

Calciul este de departe cel mai important mineral pe care-l intalnim in corpul omenesc, in mod normal fiind prezent intre un kilogram si un kilogram si jumatate. Ca si celelalte minerale prezente in corpul uman, mineralele fie indeplinesc un rol in activitatile fiziologice, fie intra in componenta diferitelor structuri ale organismului uman. Oricum, cea mai mare parte din cantitatea de calciu intra in componenta oaselor si dintilor, iar restul este prezent in tesuturi.

In continuare sa trecem in revista cateva dintre functiile indeplinite in organism de catre calciu:

  • De departe cea mai importanta functie in organism a calciului este cea de sustinere a sanatatii scheletului si dintilor impreuna cu fosforul. Trebuie facuta precizarea ca numai in prezenta in cantitati suficiente a vitaminei D calciul poate fi asimilat.
  • Impulsurile nervoase sunt de asemenea facilitate de catre prezenta calciului, fara de care nu ar fi posibile
  • Bataile regulate ale inimii sunt asigurate de catre prezenta calciului, fiind important pentru mentinerea sanatatii sistemului cardio-vascular
  • Este un adjuvant ideal in tratarea insomniilor
  • Favorizeaza metabolizarea fierului

Deficienta de calciu se numeste hipocalcemie, fiind un dezechilibru destul de intalnit in practica medicala. Are ca si cauze o alimentatie insuficient bogata in calciu, boli hepatice, etc… Simptomele lipsei de calciu sunt urmatoarele: iriscibilitate, insomnii, amorteli, stari de depresie, dureri de cap, amorteli ale membrelor superioare, contractii musculare inexplicabile, imposibilitate de concentrare, stari melancolice, etc… Deficienta de calciu poate conduce la osteoporoza.

Pentru evitarea dezechilibrelor in organism este important sa prevenim aparitia lor, iar acest lucru se poate face prin:

  • Evitarea prepararii hranei intr-un timp indelungat, deoarece cu cat este mai indelungat procesul de preparare, cu atat mai mult se distrug vitaminele si nutrientii din ea
  • Excesul de proteine animale din carne face ca organismul mai mult sa piarda calciu decat sa castige, datorita prezentei fosforului, care favorizeaza eliminarea mai rapida a calciului
  • Consumul exagerat de prajituri si fainoase, in special paine impiedica asimilarea calciului
  • Excesul de sare din alimente favorizeaza si el eliminarea in exces a calciului
  • Cafeau si alcoolul contribuie la eliminarea potasiului, astfel eliminandu-se si calciul mai rapid in organism
  • Evitarea consumului de medicamente in exces este important pentru mentinerea calciului in organism

Sursele naturale de calciu sunt varza, laptele, galbenusul de ou, fasolea verde, coacaze, struguri, afine, mere, soia, sardine, si suplimentele nutritive pe baza de calciu. Forever Living Products iti propune Forever Calcium, un supliment din vasta gama de produse Forever pe baza de vitamina D, magneziu si calciu, ideal pentru prevenirea hipocalcemiei si a altor probleme de ordin medical. Se recomanda atat adultilor cat mai ales copiilor, pentru dezvoltarea unui aparat osos sanatos.