Kurtmann
Facebook!Daca iti plac articolele da like pe pagina noastra facebbok!

Transportul in siguranta a marfurilor

Toata lumea crede ca dupa finalizarea productiei unui produs, partea grea pentru a multumi un client a fost terminata. Adevarul este ca finalizarea unui produs atrage de la sine pornirea unei vieti noi a produsului respectiv, transformarea lui in marfa. Acest lucru incepe cu ambalarea, stivuirea si transportul produsului pana la magazinul de la coltul strazii.

Drumul produsului incepe cu ambalarea corespunzatoare pentru transport. Ambalarea si stivuirea are rolul atat de protejare a produsului pe timpul transportului cat si de impartire in cantitati diverse in functie de necesitati. Forma ambalajului de multe ori este influentata de modul si de cantitatea produselor din ambalaj care sunt transportate.

In procesul de incarcare a camioanelor trebuie tinut seama de metodele de fixare si ancorare a marfurilor, in asa fel incat sa asigure transportul in siguranta a marfurilor.

Marfa in general este asigurata si ancorata cu chingi de ancorare marfa datorita proprietatilor calitative a chingilor sau cu bara fixare marfa cu ajutorul careia marfa este protejata impotriva rasturnarii. Chinga de ancorare se fixeaza cu carlige pe ambele capete de caroseria autocamionului, si un tensor cu ajutorul caruia se strange chinga, astfel fixand marfa de pardoseala. Pentru o aderare mai buna sub marfa se pun covoare din cauciuc, astfel aderenta creste si fixarea este mai buna.

Inainte de a porni pe drum, autocamionul trebuie verificat din toate punctele de vedere sa fie intr-o stare foarte buna. Verificarea autocamionului inainte de plecare incepe cu lampi semnalizare, lampi gabarit si proiectoare auto fara care circulatia in timp de noapte este imposibila. Pentru o siguranta mai mare este bine daca avem pregatite becuri de rezerva pentru proiector ceata sau lampa gabarit,  in caz de defectiune poate fi schimbat cu usurinta in orice parcare. Aceste becuri pot fi puse in trusa de accesorii auto de rezerva, indispensabila oricarui conducator auto care pleaca la un drum lung.

Programul de conducere pe autocamioane in general este de 4 ore, de aceea este bine ca la orice drum lung sa fie si un sofer de rezerva pentru a putea stabili un program alternativ de cate 4 ore de lucru. In acest fel riscul accidentelor din cauza oboselii se reduce si creste siguranta pentru toti participantii la trafic.

In cazul in care oboseala totusi isi spune cuvantul, este bine ca sa se opreasca la prima banzinarie pana trece oboseala si se poate megre mai departe. In aceste caz la pornire este util sa ne uitam inca o data la accesorii auto, sa evitam pronirea la drum cu diverse defectiuni la lampi gabarit si proiectoare.

Pentru a asigura integritatea marfurilor transportate soferul trebuie sa tina cont de calitatea drumului si sa aleaga intotdeauna viteza de deplasare in raport cu calitatea drumului. Astfel scade posibilitatea ca la destinatie marfa sa fie deteriorata sau stricata.