Kurtmann
Facebook!Daca iti plac articolele da like pe pagina noastra facebbok!

Transportul marfurilor cu autocamioane

Procesul de transformare a produsului in marfa poate fi numita si a doaua nastere. Aici incepe drumul pe care trebuie sa parcurga pentru a ajunge in magazinul din orasul nostru. In timpul transportului ca sa asiguram o siguranta cat mai mare, produsul trebuie ambalat corespunzator. Acest proces de ambalare si stivuire se face cu scopul de a fi depozitat, dupa care in raport cu comenzile primita, firma distribuitoare face incarcarea in autocamioane si va transporta in punctele de desfacere a produselor respective.

Cel mai important aspect in procesul de incarcare a marfurilor este ca marfa sa fie fixata si ancorata corespunzator. Acestea se fac cu chingi ancorare marfa sau cu bara fixare marfa. Fiecare este utilizata altfel si pentru alt tip de produse. Bara de fixare marfa poate fi gasit cu cleme, se fixeaza de partea laterala a autocamionului in pozitia orizontala sau in depozit de peretii laterali cu scopul de a tine marfa depozitata in pozitia verticala. Exista si bara fixare cu talpa, varianta la care se gasesc in loc de picioare si alte combinatii.

Chinga ancorare marfa se fixeaza cu carligele din capete de caroseria autocamionului si cu tensorul se exercita tensiune asupra chingi pana la fixarea corespunzatoare pentru un transport in sigurnata.

Pentu a depista din timp starea autocamionului cu care vom transporta marfa, inainte de plecare trebuie facuta o verificare la faruri, proiectoare ceata si lampi gabarit pentru a asigura o iluminare cat mai buna a vehiculului in timpul deplasarii. Chiar daca nu sunt gasite probleme, soferul de autocamion trebuie sa aiba pregatit becuri pentru proiector ceata sau lampa gabarit ca in caz de defectiune sa poata schimba in parcare sau in orice alt loc unde se poate opri. Orice defectiune care nu este remediata automat poate cauza intarzieri sau chiar si accidente, chiar daca vorbim doar de faruri, proiectoare de ceata sau de alte accesorii auto .

Pentru a oferi posibilitatea ca soferii sa fie odihniti, in cazul curselor lungi pe autocamioane ar trebui sa lucreze doi soferi intr-un program alternativ de cate 4 ore, astfel asigurand soferului dupa 4 ore de lucru timpul necesar pentru odihna. Un sofer odihnit ofera o siguranta mai mare pentru ceilalti participantii de trafic. In timpul programului de lucru daca un sofer care este in program se simte obosit este mai bine sa se opreasca pentru odihna la o benzinarie evitand astfel riscurile de a gresi si a genera accidente.

Si viteza de deplasare a autocamioanelor in timpul transportului de marfa trebuie reglementata, totdeauna trebuie sa fie in functie de calitatea drumului, pe drumul de calitate slaba si denivelari, viteza trebuie neaparat redusa ca ambalajul marfii din autocamion sa nu se degradeze chiar daca este  ancorata si fixata corespunzator cu chingi ancorare marfa.