Primavara cu toate frumusetea ei ascunde riscuri majore. La inceputul primaverii sunt frecvente fenomenele meteorologice care reduc vizibilitatea pe drum, ceata si ninsoarea, si putem intalni diverse sectoare de drum cu aderenta redusa sau acoperita cu gheata, polei sau zapada. Pentru a contracara fenomenele meteorologice de tip ceata trebuie sa ne echipam vehiculul cu proiectoare de ceata si sa reducem viteza in zonele cu polei si gheata pentru a reduce riscurile de alunecare.

Cu cat ne apropiem de vara, aerul se incalzeste si incep sa dispara fenomenenele meteorologice grele, ceata si poleiul vor mai putea fi intalnite doar in zone muntoase. Caldura mare insa ascunde alte pericole, fluxul de masini este mult mai mare deci si stresul si oboseala cresc si pot aparea accidente din neatentie. Totodata caldura nu face bine nici la masina, motorul, sistemul de franare si cauciucurile se pot supraincalzii ceea ce poate duce la functionare defectuoasa sau chiar la accidente. Inainte de plecare trebuie verificate sistemul de racire a motorului, sistemul de franare si climatizarea.

Incalzirea asfaltului poate schimba aderenta vehiculului si acesta poate duce la cresterea consumului de combustibil. Apare praful care se poate depune pe parbriz, oglinda retrovizoare sau pe lampile de semnalizare si avertizare si semnalele vor fi mai greu vizibile. Este indicat sa le curatam de fiecare data cand este nevoie pentru a fi cat mai vizibile.

Pot aparea fenomene meteorologice de tip ploi torentiale cu descarcari electrice, cu caderi de grindina, ele pot fi puternice dar de scurta durata.

Daca mergeti pe un drum lung asigurati-va ca aveti la dvs multe lichide pentru a elimina riscurile de deshidratare si programati pe drum opriri ca sa va odihniti.

About The Author

Related Posts