Companiile de transport in ultimii ani s-au dezvoltat foarte mult si s-au inmultit firmele care ofera servicii de transport. Industria de transport se imparte in doua mari categorii, transportul de marfa si transportul de persoane.

In ultimii 20 de ani datorita circulatiei usoare intre statele europene, atat transportul de persoane cat si cel de marfuri s-a intensificat, nevoia de soferi profesionisti a devenit reala, de aceea foarte multi oameni s-au profilat in aceasta directie.

Nu ajunge sa ai camioane performante, companiile de transport tot timpul sunt in cautarea soferilor profesionisti care utilizand vehiculele cu tehnologia de ultima ora sa asigure rezultate foarte bune si economice.

Cutia de viteza automata in loc de cutie de viteza manuala

Camioanele de ultima ora de cele mai multe ori au cutii de viteza automate. La cutiile de viteza manuale soferul trebuia sa schimbe viteza cand simtea ca este nevoie sau cand ajungea motoru la turatia aferenta. La cutia cu viteza automata totul este controlat de un soft in functie de impulsul pedalei de acceleratie. Soferul poate sa modifice treapta de viteza si manual daca considera necesar. De exemplu daca camionul circula pe o panta, softul alege sa nu creasca treapta pentru a functiona cu frana de motor iar daca dupa panta urmeaza din nou o urcare soferul are posibilitatea de a trece intr-o treapta de viteza superioara pentru a prinde viteza inainte de a incepe din nou urcarea. Cutiile de viteza automata usureaza mult munca soferilor daca acestia au inteles functionarea acestuia.

Ce stie un sofer bun

Pentru o eficienta buna, un sofer de camion trebuie sa cunoasca tehnicile de conducere economica reducand astfel consumul fara sa influenteze timpul de deplasare de la expeditor pana la destinatar. Acest lucru este posibil prin utilizarea unor tehnici de conducere economica si utilizarea eficienta a functiilor camionului pentru imbunatatirea performantelor.

Soferul bun stie de exemplu cum sa utilizeze in timpul conducerii pilotul automat pentru a asigura o variatie de turatii cat mai mici si o viteza constanta astfel reducand consumul de carburant si implicit cheltuielile de transport. Stie ca pilotul automat mentine nu numai viteza ci si turatia motorului iar restul vehiculului se adapteaza la viteza si turatia constanta.

About The Author

Related Posts